Rynek Infrastruktury
Przemysław Hamera, dyrektor GDDKiA w Zielonej Górze mówi, że objęcie DK-92 systemem byłoby korzystne. – Wydaje się dyskusyjne że droga krajowa nr 92 ma być objęta systemem viaTOLL, a z naszego punktu widzenia może to być pozytywnie. Może to wpłynąć na wzrost natężenia ruchu na autostradzie. To posuniecie działa na naszą korzyść jeżeli chodzi o budowę nowych węzłów – oznajmił dyrektor.
Wprowadzenie systemu viaTOLL na DK-92 sprawiłoby, że ruch samochodów ciężarowych w znacznym stopniu skierowałby się na autostradę. – Droga krajowa S3 będzie objęta systemem viaTOLL, prawdopodobnie w przyszłym roku. Nie mamy informacji dotyczących drogi krajowej nr 92. To też zmieni znacząco strukturę ruchu – mówił Przemysław Hamera.
Dyrektor zielonogórskiego oddziału GDDKiA przedstawił podczas spotkania w urzędzie marszałkowskim dotyczącym budowy węzłów na A2, plany dotyczące budowy sieci dróg w województwie lubuskim.
– Struktura natężenia ruchu znacznie się zmieni. Oddajemy kolejne odcinki S3. Co więcej kontynuowane będą prace na obwodnicy Gorzowa i Międzyrzecza. Prace maja się rozpocząć wiosną a zakończyć w roku 2016. Do końca miesiąca ogłoszone zostaną przetargi na odcinek drogi S3 Sulechów – Nowe Miasteczko – mówił dyrektor.
– Oddaliśmy węzeł Jordanowo. Co prawda natężenie ruchu nie jest jeszcze zadowalające, ale to dopiero początki. Zmienia nam się struktura ruchowa w województwie. Prowadzimy generalny pomiar ruchu, następny w 2015 roku. Będzie już wtedy gotowa cała sieć i będzie można wtedy przeprowadzić miarodajne badania – powiedział Hamera.